Nová kampaň „Buď hráč, ne lůzr“ upozorňuje na toxicitu a sexismus
Sazka představila na veletrhu For Games novou kampaň, která si
klade za cíl bojovat s aktuálními problémy v gamingovém prostředí.
Síly Sazka spojila se SINNERS Esports, českou profesionální esportovou
organizací. Společně tak představují videospoty, které upozorňují na
sexismus a toxické chování v oblasti gamingu.
Esport je novodobý fenomén a patří do kategorie zábavy, které se Sazka
věnuje například v rámci Sazka eLEAGUE – největší profesionální
esportové ligy v České republice. Podpora zodpovědného přístupu
k hraní, i v rámci gamingu, je logickým rozšířením projektu Sazky –
Hraj s rozumem.
„Přestože se provozovatelé her snaží nevhodné chování blokovat a
kontrolovat, my chceme herní prostředí kultivovat. Zodpovědný přístup je
přirozenou součástí značky Sazka a je pro nás důležitý ve všech
oblastech našeho podnikání,“ říká ke kampani Veronika Diamantová,
tisková mluvčí společnosti Sazka.
Kampaň začíná upozorněním na sexistické chování vůči hráčkám,
které jsou terčem posměchu a jsou často v gamingovém prostředí
posílány „do kuchyně“. Hesly, jako jsou „sexismus není sexy“,
„připomíná ti to někoho“ nebo „buď hráč, ne lůzr“ pak chtějí
bojovat proti diskriminaci žen v hráčském prostředí.
Kromě sexismu poukazují spoty také na toxické chování některých
hráčů, kteří svým nevhodným a vulgárním projevem dokáží
znepříjemnit celou hru pro svůj tým i protihráče. Hlavním heslem spotu
je: „nebuď toxickej“. „Právě toxicita a sexismus jsou v tuhle chvíli
ta nejpalčivější témata, nicméně nešvarů, ale i mýtů v esportu je
celá řada. Společně se Sazkou proto kampaň na kultivaci gamingového
prostředí budeme v příštím roce ještě rozšiřovat,“ doplňuje
Bernard Šimon, CMO ze SINNERS Esports.
U větších esportových organizací bývá samozřejmostí, že klauzule
vymezující se proti nevhodnému chování je součástí smluvních podmínek.
Což mimo jiné poukazuje na to, že chování hráčů se vzájemným respektem
a v duchu fair play nebývá samozřejmostí a je ho potřeba korigovat.
Spoty vznikly ve spolupráci s českou esportovou organizací SINNERS
Esport, které je Sazka partnerem a videoprodukce byla v režii Pinarto studio.
Kampaň poběží zejména v online prostředí a během streamingů
esportových zápasů tak, aby se co nejpřirozenějším způsobem dostala
přímo k hráčům.